• Hier der Nachruf der Rangers:


    RANGERS have been saddened to learn of the death of former goalkeeper Gerry Neef who was part of the European Cup Winners' Cup Final squad in Barcelona 1972.


    German goalie Neef had been ill for some time and passed away yesterday at the age of 63.


    Rangers will honour Gerry at Sunday's Old Firm derby when a minute's silence will be observed as requested by his family and the players will wear black armbands as a mark of respect.


    Gerry - whose real name is Gerhardt - had been signed by Davie White in the spring of 1968 when Rangers had been looking for the long-term replacement for Billy Ritchie who had been a huge player in the successes of the early part of the decade.
    He had also tried out for Aberdeen and he was in competition at Ibrox with Norrie Martin and Eric Sorensen, a Swede who had been signed from Morton.
    Indeed he had to wait until April 19, 1969 to make his debut when Rangers defeated Morton 3-0 with goals from Alex Ferguson, Orjan Persson and Andy Penman.
    He played two more matches that season - a 1-1 draw with Dundee and then a 3-0 win over Dunfermline.
    It was in 1969/70 that Neef had his most productive season when he was effectively the No1 choice.He played in 26 of the 34 league matches, six league cup ties, three Scottish Cup matches and four European matches.
    hese were tough times for Rangers as Celtic were enjoying their greatest spell under Jock Stein and there was huge pressure for success.
    White was sacked during the season and the impressive figure of Willie Waddell came back to the club to shake things up,
    One of the first things he did was sign a new goalkeeper in the shape of Peter McCloy and that put Neef back into the reserves.
    Hauntingly, his first appearance of the 1970/71 season was on the fateful day of January 2, 1971 when tragedy hit Rangers in a massive and horrible way.
    Neef was in goal when the traditional Old Firm derby finished 1-1 with late goals from Celtic's Jimmy Johnstone and Rangers' Colin Stein.


    However, in the immediate aftermath a nightmare was unfolding on Stairway 13 at the Copland Road end of the ground as an horrendous crush developed.


    Numbingly 66 people lost their lives and more than 140 were injured.


    He had come into the side as McCloy was injured and played the next two matches but was out again when the Girvan Lighthouse returned to fitness.


    Gerry was to play only one more match for Rangers and that was at Gayfield when Rangers beat Arbroath 2-1 on October 21, 1972 with goals from Derek Parlane and Joe Mason.


    However, as back-up to McCloy the genial German was part of Rangers' fantastic run in the European Cup Winners' Cup in 1971/72 which ended in glory in the Nou Camp.


    He was on the bench on May 24, 1972 when the Light Blues became kings of Europe by defeating Moscow Dynamo 3-2.


    He moved back to Germany in 1973 to sign for Nuremburg, who were playing in the regional south league at the time, and he subsequently joined the police force.


    Gerry's daughter Melanie became a successful athlete in Scotland and represented the UK at the 400metres in the European and World Championships.


    Neef kept in touch with the Barcelona Bears and other old friends at Rangers. He attended a special 35th anniversary tribute dinner and was the special guest of Rangers in 2007 when the club took the Cup Winners' Cup squad to Barcelona for the Champions League group match against the Catalan giants.


    http://www.rangers.co.uk/artic…eper-neef_2254024_1976008



    Ruhe in Frieden Gerry

  • Gerry,


    war schön dich damals für den Club gesehen zu haben.


    Das Mitgefühl gilt deiner Familie.

    FCN ein Leben lang... und nicht nur in der 1. Liga


    Manchmal verliert man - und manchmal gewinnen die anderen.

  • R.I.P. Gerry




    soweit ich mich zurück erinnern kann hat der Gerry nach seiner Profilaufbahn auch mal ein paar Jahre beim SV Schwaig gespielt, oder....?

    So ein Scheissgekicke kann sich doch kein normaler Mensch antun...

  • Er kam, nach dem sehr guten Welz, zu uns ins Tor.....seine Leistungen als Torwart waren durchwachsen ( ich erinnere ein Aufstiegsspiel bei Wacker Berlin, daß wir 0 : 5 verloren und er hatte einen rabenschwarzen Tag....das Rückspiel gewannen wir übrigens 9 : 1.....und scheiterten dann nur durch ein Tor gegenüber Braunschweig, am Aufstieg.....)


    Gerry hat manchmal überragende Spiele für uns gemacht und leider manchmal auch einige sehr Schlechte.....trotzdem werde ich ihn nie vergessen, er gehört zur Clubfamilie.....


    Rest in peace, Gerry.......

  • Gerry, mögest du im Himmel immer etwas zu trinken bekommen! :mrgreen:


    Der Gerry hat mir als Kind mal einen Ansteck-Pin der schottischen Liga geschenkt. Unvergesslich. Machs gut Gerry! :winke:

  • Dieter Nüssing sagte über ihn: “Er war ein positiv Verrückter und hat trainiert wie ein Teufel. Aber er hat auch gern den Lüsten des Lebens gefrönt. Einmal hat der Gerry nachts einen Unfall in Zabo gebaut. Da ist er mit dem Auto in ein Trafohäuschen gerauscht und der ganze Stadtteil hatte keinen Strom mehr.”


    (aus Clubberer.de)


    war Gerry eigentl. Raucher?

    So ein Scheissgekicke kann sich doch kein normaler Mensch antun...

  • Zitat von Hamburger Clubfan

    Er kam, nach dem sehr guten Welz, zu uns ins Tor.....seine Leistungen als Torwart waren durchwachsen ( ich erinnere ein Aufstiegsspiel bei Wacker Berlin, daß wir 0 : 5 verloren und er hatte einen rabenschwarzen Tag....das Rückspiel gewannen wir übrigens 9 : 1.....und scheiterten dann nur durch ein Tor gegenüber Braunschweig, am Aufstieg.....)


    Meine erste Saison als Club-Fan.Gerry Neef schon deshalb unvergesslich...

  • RIP


    Unvergessen für mich auch das Spiel am 01.02.1975 gegen Homburg 08, daß 6-5 fürn Club ausging.
    5 Krasse TW Fehler von Gerry... im fast-noch-Vollrausch im Kasten gestanden. Danach erstmal 6 Spiele Pause für ihn.
    Mein Vater, der zu damaligen Zeit Musiker auch war, erzählte mir am nächsten Tag, daß Neef auf einen Faschingsball am Abend(machte Musik dort) vor dem Spiel bis früh am Morgen strurzbetrunken feierte.


    Aber das sind halt die Anketoden, die damals die Fusballspieler nur menschlicher machten.....

    gestern Hoffenheim, heute Leipzig, morgen.........??
    Stopp dem Ausverkauf der Werte und Traditionen !

  • Ruhe in Frieden Gerry.


    Als uns damals auf der Weihnachtsfeier Kai Friedmann "versetzte" sprang er mit Tommy Brunner ins Auto und fuhr in tiefsten Schneechoas zu uns in die Oberpfalz und entschuldigt sich als wär er schuld gewesen. Den "jüngeren" auch mich damals musste man erst mal erklären wer das war :grinning_face:

    keine Hände keine Kekse

Jetzt mitmachen!

Du hast noch kein Benutzerkonto auf unserer Seite? Registriere dich kostenlos und nimm an unserer Community teil!